Hoera! Jij gaat binnenkort starten als ZZP’er. Of ben je al bij de KVK geweest? Dan heb je het makkelijkste deel gehad. Gelukkig zijn er heel veel hulpmiddelen om je verder te helpen. Ontdek de Starterskit van Mooiedingenmakers. Stap voor stap helpen ze je bij het professionaliseren van je bedrijf.
Bij veel starters zien we dat de blijdschap snel plaatsmaakt voor onzekerheid als bijvoorbeeld de belastingdienst zich meldt of je een offerte moet opstellen. Om je in je eerste jaar van jouw bedrijf goed op weg te helpen is er nu de Starterkit! In de timeline hieronder vind je allerlei onderwerpen die de maker van de Starterkit zélf tegenkwam in haar eerste jaar. Van juridische zaken tot uurtarieven en handige downloads tot podcasts. Starters klaar? Scrollen maar.
Naar de tijdlijn en de tools
KWARTAAL 1
HELP! IK BEN BEGONNEN, EN NU?
HOE BEPAAL IK EEN GOED TARIEF?
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN OFFERTE EN EEN FACTUUR?
BTW, WAT MOET IK ER MEE?
HOE MAAK IK EEN OFFERTE?
HOE LEES/BEGRIJP IK MIJN OVEREENKOMST?
HOE MAAK IK EEN FACTUUR?
KWARTAAL 2
HOE WERKT DE KWARTAALAANGIFTE?
WAT TE DOEN MET ZAKELIJKE KOSTEN?
WAT IS DE KLEINE ONDERNEMERS REGELING (KOR)?
HOE BLIJF IK MENTAAL GEZOND ALS ZZP’ER?
KWARTAAL 3
MOET IK ALLE OPDRACHTEN AANNEMEN?
WAT TE DOEN MET ALGEMENE VOORWAARDEN?
HOE GA IK OM MET (SCHENDING VAN) AUTEURSRECHT?
DE JURIDISCHE BULLSHIT BINGO!
KWARTAAL 4
EEN BEETJE ZELFREFLECTIE: HOE GAAT HET NU EIGENLIJK MET MIJ?
BEN IK ONDERNEMER VOOR DE BELASTINGDIENST?
HOE BOUW IK ALS ZZP’ER PENSIOEN OP?
WAT KAN EEN BROODFONDS VOOR MIJ DOEN?
WELKE VERZEKERINGEN HEB IK NODIG?
WAT ZIJN AFTREKPOSTEN?
EEN JAAROVERZICHT: HOE MAAK JE DAT?
De Starterkit is een project van Mooiedingenmakers, naar een idee van Hanneke Dijkstra. Met speciale dank aan Provincie Fryslân!
→ Over de community → Veel gestelde vragen → Huisregels
Smijerslaan 2 3572 LP Utrecht Postbus 13042 3507 LA Utrecht +31 30 - 271 46 24 community@nimeto.nl
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.