World Wrap Masters Netherlands: Jong Talent in de Spotlight!

19-02-2025
70 keer bekeken 0 reacties

De World Wrap Masters Netherlands krijgt dit jaar een vernieuwende twist. Voor het eerst zijn studenten actief betrokken bij het ontwerpproces, wat een frisse wind door de competitie laat waaien.

Waar Vermeulen & Vermeulen Reclame de afgelopen jaren verantwoordelijk was voor het ontwerp en de productie van de wraps, werd de uitdaging dit jaar neergelegd bij een groep talentvolle studenten.

Wat zijn de World Wrap Masters Series?

De FESPA World Wrap Masters Series (WWMS) is de enige echt wereldwijde wrapcompetitie. De wedstrijd bestaat uit regionale voorrondes over de hele wereld. Uiteindelijk komen de winnaars van deze regionale wedstrijden samen tijdens de World Wrap Masters Finals op de FESPA Vakbeurs in Berlijn op 8 en 9 mei om uit te maken wie de beste wrapper ter wereld is.

FESPA Nederland heeft de licentie verkregen en is daardoor de enige partij die het regionale World Wrap Masters-evenement in Nederland mag organiseren.

Het Design Concept voor 2025

In tegenstelling tot de afgelopen drie edities wordt er dit jaar geen luxe auto gewrapt. In plaats daarvan sluit de competitie beter aan bij de praktijk van de Nederlandse signmakers. Daarom wordt een bestelwagen als basis gebruikt: de Volkswagen ID. Buzz.

Jong talent aan zet

Twintig studenten uit verschillende opleidingsjaren Vormgeving & Signing van de scholen Nimeto en De Rooi Pannen gingen de uitdaging aan om het beste wrapontwerp voor de competitie te creëren. Ze kregen acht uur de tijd om de briefing te ontvangen, onderzoek te doen naar FESPA Nederland en eerdere wraps te analyseren, om vervolgens aan hun ontwerp te werken.

De ontwerpen werden beoordeeld door een ervaren jury van de WWMN-partners, bestaande uit professionals van Omnimark, Vermeulen & Vermeulen, Appcademy, Van der Pol Reclame, Dutch Dutch en Wrapped-mc.

De opdracht: maak een ontwerp voor FESPA Nederland, waarin het WWMN-logo goed zichtbaar is, evenals de sponsoren die dit evenement mede mogelijk maken.

De studenten werden beoordeeld op:
🔹 Creativiteit
🔹 Aansluiting op de opdracht
🔹 Praktische uitvoerbaarheid van de wrap

Na een grondige evaluatie was de jury unaniem in haar oordeel: Michelle de Coo , derdejaars student Signspecialist aan Nimeto, kwam als winnaar uit de bus. Haar ontwerp wist zowel visueel als technisch de perfecte balans te vinden en sloot naadloos aan op de wedstrijd.

Van ontwerp naar realiteit

Om het ontwerp klaar te maken voor productie, vond er een vervolgstap plaats bij Vermeulen & Vermeulen Reclame. Samen met Nimeto-stage- en bedrijfscoördinator Kim Rauwerdink , Michelle en haar medestudent Bibi Verkruijssen werd het winnende ontwerp omgezet naar een printklaar bestand. Marcel en Max van Vermeulen & Vermeulen Reclame gaven een uitgebreide briefing over de noodzakelijke technische aanpassingen. FESPA was aanwezig om verslag te doen van deze inspirerende dag.

De grote finale

Michelle en Bibi zullen uiteraard aanwezig zijn op de Visualize EXPO om het uiteindelijke wrapresultaat te bewonderen. Dit project bewijst dat de combinatie van jong talent en ervaren professionals leidt tot innovatieve en inspirerende resultaten in de signindustrie.

 

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Bekijk ook

Cookie-instellingen