Submenu

In de podcast 'Dit is goed': Thomas Widdershoven over het logo van de Olympische Spelen in M

176 keer bekeken 0 reacties

In de podcastserie 'Dit Is goed' wordt aan de allerbesten gevraagd wat ze hét meesterwerk of hoogtepunt in hun vak vinden. Ze vertellen je nooit over eigen, maar altijd over andermans werk.

Thomas Widdershoven

Grafisch ontwerper Thomas Widdershoven (1960) studeerde eerst filosofie en volgde daarna een vrije kunst-opleiding aan de Rietveld Academie. Pas daarna stortte hij zich op grafisch ontwerp. 

  • In 1993 richtte hij ontwerpbureau Thonik op, samen met zijn vrouw Nikki Gonnissen. 

  • Met Thonik bedacht hij bekende huisstijlen, zoals die van de VPRO, het Museum Boijmans van Beuningen, de gemeente Amsterdam en de SP. 

  • En een van de meest recente ontwerpen is dat van het nieuwe kantoorgebouw van hun eigen bureau aan de Amsterdamse Wibautstraat. 

Gespreksstof

  • Het grafisch design van de Olympische zomerspelen van 1968 in Mexico is het beste ontwerp dat ooit is gemaakt. Dat vindt topontwerper Thomas Widdershoven, die het beschouwt als hét hoogtepunt uit zijn vak.

  • Hoe het design eruit ziet? Bekijk het ontwerp en de complete beeldtaal van de Olympische zomerspelen van 1968.

Wil je horen op welke bijzondere manier dat ontwerp tot stand is gekomen en hoe het Widdershoven nog steeds inspireert? En wil je weten hoe de piepjonge ontwerper Lance Wyman niet alleen een briljant logo maakte maar ook een hele - soms psychedelische - beeldtaal?

Luister dan naar deze podcast. 

 

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

0  reacties

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.