[SIV] Mijn tip voor (oud-)studenten is om hard te werken voor je dromen

Sanne Roggeband 06-07-2026
69 keer bekeken 0 reacties

Mijn naam is Sanne Roggeband en ik heb van 2011 - 2015 de opleiding RPC gedaan aan het Nimeto. Nu ben ik Stemactrice! Zo is er onlangs een Disney serie uitgekomen waar ik de hoofdrol in heb mogen spreken. 

Ik heb op het Nimeto een geweldige tijd gehad. Ik heb er vriendinnen voor het leven aan overgehouden en de docenten en lessen waren ook altijd heel gezellig. Ik ben afgestudeerd in de richting van grafisch vormgever. Na mijn studie ben ik echter niet aan het werk gegaan in de creatieve richting, omdat ik het erg lastig vond om hier vast werk in te doen en vinden. Ik ging fulltime administratief kantoorwerk doen, maar ik merkte dat ik hier ook niet gelukkig van werd. Ik miste het hebben van een creatieve uitlaatklep.

In 2019 besloot ik me aan te melden voor een cursus stemacteren, een hobby die ik al vanaf jongs af aan veel uitvoerde op mijn kamer met goedkope microfoon. Ik weet nog goed dat ik de eerste cursusdag achter de microfoon stond en dacht... ja, dit is waar ik moet zijn! Tijdens de cursus verloor ik mijn baan dankzij covid en was het voor mij het ideale opstapje naar fulltime ondernemen. 

Nu, 6 jaar later, heb ik een eigen professionele studio en kun je mij horen in dingen zoals (speelgoed)reclames, bedrijfsvideo's en mijn grootste liefde: animatieseries! Mijn meest noemeswaardige rol is dan ook de hoofdrol van Romy in de Disney serie "De Doomies", te streamen op Disney+!

Mijn tip voor (oud-)studenten is om hard te werken voor je dromen. De meeste dromen komen niet zomaar aanwaaien, maar met hard werken kun je meer bereiken dan je denkt. Ook geef ik mensen graag mee dat je niet in hokjes hoeft te denken: er bestaat zoveel meer dan een 9 tot 5 baan! Ondernemen is leuk en flexibel en je behoudt de regie over je eigen vrije tijd.

Toi toi toi!

Afbeeldingen

Reageren

Log in om te reageren.
    Een momentje...
    Cookie-instellingen