[SIV] Stop vooral liefde en plezier in je afstudeerwerk; dat kan mooie deuren openen.

Glenelys Josefina 27-10-2025
283 keer bekeken 0 reacties

Even kort iets over mij: ik heb bij Nimeto de opleiding Styling & Presentatie gevolgd (mbo niveau 2, afgestudeerd in 2013). Daarna heb ik twee tussenjaren genomen en ben ik verder gegaan met de opleiding Fotografie aan de Fotovakschool.

Uiteindelijk ben ik terechtgekomen op de HKU, waar ik ook fotografie heb gestudeerd.

Fotografie is inmiddels echt mijn passie, ik doe het nu al een aantal jaar met veel plezier en toewijding. In mijn werk komen thema’s als identiteit, cultuur, kracht, mysterie, vrouwelijkheid en Black culture vaak terug. Mijn afstudeerproject “Hair Power” ging over kroeshaar en het vieren daarvan. Dit werk is onder andere te zien geweest op het Betweter Festival in Tivoli in september 2025 en was ook te zien tijdens de Dutch Design Week (18 t/m 26 oktober) in Eindhoven en in november in het Stadhuis van Utrecht (5 t/m 27 november 2025).

Naast fotografie vind ik het ook leuk om objecten en maskers te maken, en ik experimenteer soms met film, die ik combineer met mijn fotografie. In de toekomst hoop ik samen te kunnen werken met grote merken zoals Nike, Gucci of Daily Paper. Uiteindelijk droom ik ervan om volledig als autonoom kunstenaar te werken, maar in het begin van mijn carrière wil ik graag de combinatie maken: deels in opdracht voor bedrijven, deels voor mezelf.

Mijn grootste dromen zijn om te kunnen leven van mijn kunst, een gezin te stichten en te sparen voor mijn droomhuis met een tuin.

Mijn tip voor studenten is: geniet van je opleiding voor je het weet is het voorbij! En stop vooral liefde en plezier in je afstudeerwerk; dat kan mooie deuren openen. Dat heb ik zelf ervaren met Hair Power.

Afbeeldingen

Reageren

Log in om te reageren.
Een momentje...
Cookie-instellingen