Door mijn onzekerheid durfde ik niet naar de toelatingsdag.
Daarna ben ik gewoon op kantoor gaan werken en tal van administratieve/financiële banen gehad. Op de achtergrond bleef ik wel tekenen want dat doe graag. Gewoon voor mijzelf. De jaren gingen voorbij en ik werd ouder en de 50 kwam steeds dichterbij. Vaak dacht ik terug aan die ene open dag op die ene school. Ik besloot dat ik voor mijn 50e toch iets van een creatieve cursus wilde gaan doen. “Voordat het te laat is”.
Ik bezocht vele websites van verschillende scholen maar vaak paste de opleidingen niet naast mijn werk. Ik zocht verder en kwam uiteindelijk op de site van Nimeto en zij hadden ook een afdeling voor volwassenenonderwijs, Nimeto Next. Ik snuffelde wat rond en besloot informatie aan te vragen voor de Module Grafisch. Na een heel leuk gesprek besloot ik me definitief in te schrijven.
In september 2024 begon ik met mijn Nimeto avontuur. 31 jaar na mijn eerste kennismaking met de school. En ik bruis van de creativiteit. Elke les bestaat uit een onderzoeksweek en een verwerkingsopdracht. Ik probeer mezelf steeds uit te dagen en steeds net iets meer te doen dan de opdracht. Zo groeien mijn vaardigheden en creativiteit steeds verder.
Ik ben nu bijna klaar met de Module Grafisch en ben aan het nadenken over een vervolg want ik ben nog niet klaar met leren. Voor in de toekomst zou het fantastisch zijn als ik ook met wat ik geleerd heb kan gebruik voor werk.
Waar ik eerst dacht dan 50 de grens was om wat nieuws te leren zie ik het nu als een nieuw begin. Het komende schooljaar ga ik beginnen met de opleiding lijsten maken en inlijsten.