Eigenlijk wilde ik de reclame in, maar na mij stage bij een reclamebureau waar ik de hele dag achter een bureau zat (ahum computers bestonden nog niet), vond ik mijn passie tijdens mijn stage op de decoratieafdeling van de Bijenkorf in Eindhoven. Deze passie is nooit verdwenen en na het veranderen van het werkveld van etaleuse tot visualmerchandiser ben ik dit na ruim 40 jaar nog steeds trouw.
Het kijken door de ogen van de klant, het zoeken naar comerciële inspiratieve oplossingen, het samenwerken met verschillende partijen met als doel een goed resultaat neer te zetten, daar heb ik nog steeds geen genoeg van.
Mijn loopbaan heeft me door Vroom en Dreesmann, Witteveen, Hout-Brox en IKEA gebracht waar ik nu ben, Visual Merchandise manager/ Activity leader bij IKEA Bangalore.
Na 20 jaar bij IKEA verschillende functies gehad te hebben en met nog een paar jaar voor de boeg, zag ik dat ik nog wat op mijn wishlist had. Ik heb in afgelopen jaren diverse IKEA's in Europa bezocht en altijd geroepen dat ik daar zo aan de slag zou kunnen, het is toch 1 IKEA? Maar was dat ook zo? Dus heb ik besloten om de uitdaging aan te gaan om volledig buiten mijn comfortzone in India te gaan werken om te zien wat dat met mij doet en hoe ik me verder kan ontwikkelen.
Die uitdaging heb ik gevonden, IKEA Bangalore bestaat nu 2,5 jaar en staat nog in de kinderschoenen qua kennis.De uitdaging zit ook in het andere klantengedrag en het behouden van IKEA als Zweedse Brand. Het is niet altijd gemakkelijk, maar ik zie in het jaar dat ik hier nu ben zeker vooruitgang bij mijn team en in de store. Ik lever echt een bijdrage hier, wat absoluut voldoening geeft.
Buiten het werk genieten mijn man en ik volop van de cultuur, het heerlijke weer hier en het eten. Het is een goede stap geweest!
Namasté vanuit Bangalore,
Caro Smits
.png)
.png)