[MC] Amber’s Creative House staat voor alle creatieve dingen die ik leuk vind om te doen

Amber van de Kuil 27-01-2025
100 keer bekeken 0 reacties

Als klein meisje deed ik altijd al iets met fotograferen en video’s maken. Later droomde ik dat ik een eigen bedrijf zou hebben. Dit is ontstaan tijdens mijn opleiding Media en Communicatie bij het Nimeto.

Ik ben op het Nimeto achtergekomen dat ik dat heel veel erg leuk vind en dat het ondernemen ook in mijn bloed zit. 

Na Nimeto waar ik in 2021 ben afgestudeerd, heb ik nog een paar maanden de opleiding Journalistiek gevolgd. Deze heb ik niet afgemaakt en ben fulltime gaan werken als cameravrouw en editor bij EMG Nederland waar ik 2,5 jaar aan hele mooie producties heb morgen werken. 

In september 2024 heb ik de keuze gemaakt om een eigen bedrijfje te starten en te beginnen aan mijn freelance avontuur en in november over te gaan naar bijna fulltime freelancen. Mijn bedrijfje Amber’s Creative House staat voor alle creatieve dingen die ik leuk vind om te doen. Fotografie, filmen en social media. Ik word nu als freelancer bij mijn vorige werkgever ingehuurd om te filmen (live) voor klanten als ESPN en ViaPlay. Ik maak content voor klanten binnen marketingbedrijven en doe nu volledige video en foto content producties voor bedrijven in combinatie met het beheren van de social media kanalen. Tussendoor doe ik nog fotoshoots met kinderen, gezinnen en koppels. Ik doe nu dus alles wat ik leuk vind en het beste van alles is dat het gevarieerd is. 

Ik heb tijdens het werken in dienstverband veel geholpen in de begeleiding van stagiaires. Nu wil ik een plek aan studenten bieden waar ze de kans kunnen krijgen om tussendoor mee te lopen en te kunnen ontwikkelen. Het is misschien een dagje dat je bij mij mee kan lopen in het werkveld, maar ik zie het als een kans voor studenten om hun talenten verder te ontwikkelen. Ik probeer voor studenten echt tijdens een klus de tijd voor ze te nemen en hun vragen te beantwoorden, maar ook achteraf het eindresultaat met hun te maken. Ik had het ook wel fijn gevonden om buiten het studeren om bij iemand in het werkveld terecht te kunnen om mee te lopen en vragen te stellen. Hopelijk komen er ook wat Nimeto studenten een dagje meelopen.

Afbeeldingen

Reageren

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...
Cookie-instellingen