[SIV] Oude liefde roest niet! Toen student en nu buurvrouw van Nimeto.

Annette van Herk-Vemer 20-01-2025
206 keer bekeken 2 reacties

Het is al eventjes geleden dat ik de opleiding ‘Etaleren en Decoreren’ aan Nimeto begon. Met Rob Poleij als mentor en Jim Houtkamp als docent Decoreren in het eerste jaar. Mooie herinneringen en een leuke tijd. Ondanks dat, ben ik na 2 jaar een andere opleiding gaan doen, Marketing Communicatie.

Mijn werkende leven startte in de IT wereld waar ik op verschillende plekken ervaring heb op gedaan. Als klein kind heb ik altijd geroepen: ‘Als ik later groot ben …. dan ga ik alleen doen wat ik leuk vind!’ Maar wanneer ben je nou groot? Ik werd moeder en dacht dit is het moment, vanuit huis als grafisch ontwerper aan de slag gegaan. Ik leerde me wegwijs in Adobe en zo startte ik als ondernemer.  Met het gezin verhuisde we een paar jaar later een stukje verder op naast Nimeto. 

Toen er zich een mogelijkheid aandiende om een magazine voor Utrecht op te starten, dacht ik waarom niet? Daar bouwde ik een een waardevol netwerk op in het Utrechtse en kwam weer in contact met Nimeto. Samen hebben we meerdere projecten gedaan.

Uiteindelijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ben ik 4 jaar geleden weer het creatieve pad opgegaan en een opleiding begonnen, De Nieuwe Akademie Utrecht op mijn vertrouwde plek Nimeto. Een aantal zaterdagen les en in eigen tijd zelf werk maken… best lastig, maar wel heel leuk.

Twee jaar geleden heb ik stichting ‘De Buitenkamer’ opgericht waar Utrechters uit hun hoofd kunnen komen door met hun handen aan de slag te gaan in de tuin, het atelier en de keuken. De drie thema’s waar mijn creativiteit het beste tot zijn recht komen. Ook hier heb ik de samenwerking met Nimeto weer met plezier opgepakt. We hebben vorig jaar samen het project ‘Wol aan de Wand’ gedaan. Ook komen er studenten zo nu dan bij ons in het atelier om met wol te werken.

Nooit gedacht dat ik 22 jaar verder altijd nog aan Nimeto verbonden zou zijn. Dagelijks loop en fiets ik langs Nimeto, het gebouw wat ik heb zien veranderen. Het staat er meer dan prachtig bij, gevuld met evenzo mooie mensen. 

Zo zie je maar… oude liefde roest niet. Alles wat je in het leven doet, geeft vorm aan je leven en wijst je de weg die je wel of niet wilt gaan. Je komt veel mensen tegen, het vormt je netwerk, koester dat.

Mijn droom is om meer ruimte te maken letterlijk en figuurlijk voor mijn kunstenaarschap. 

Afbeeldingen

Reageren

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...

Loekie

20-01-25 om 17:33

Heerlijk om er getuigen van te mogen zijn hoe jij je pad volgt en allerlei inspirerende dingen neerzet. En hoe jij door het volgen van jouw pad ook heel dienend bent voor zoveel anderen! Ik ben zo benieuwd waar dit creatieve pad je heen brengt. Voor mij voelt het als "just getting started".. Jij gaat ons nog verder verrassen. That's for sure!

Rob Poleij

27-01-25 om 22:58

Mooi verhaal Annette, fijn om te lezen dat vormgeven en het creatieve je nooit los heeft gelaten. Je hebt al veel gedaan en ondernomen! Het is vast nog lang niet het einde van je ontdekkingstocht. 

Ik bewonder dat! 

Vriendelijke groet

Rob Poleij.

Cookie-instellingen