[SIV] Leren is zoveel leuker en makkelijker als je doet wat je leuk vindt

Renske Deinema 24-06-2024
110 keer bekeken 0 reacties

Mijn naam is Renske Deinema en ben 42 jaar en loop hier al meer dan 22 jaar op Nimeto rond. Ik ben in 2001 begonnen als student aan de opleiding RPC (reclame presentatie communicatie) en inmiddels werk ik hier nu 19 jaar.

Voordat ik bij Nimeto als student begon heb ik de opleiding SPW (Sociaal Pedagogisch Werk) gedaan maar wilde daarna ook nog iets doen met mijn creativiteit. En daar kwam Nimeto om de hoek kijken!

Ik ging hier zelf altijd met veel plezier naar school. Dingen doen en leren die ik leuk vind gaat zoveel makkelijker voor mij. Ik heb regelmatig met plezier (en stress ;) nachten doorgehaald omringd door tijdschriften, staaltjes en foamboard.

Nadat ik mijn diploma had gehaald ben ik aan CMV (Culturele Maatschappelijke Vorming) begonnen maar dat was het niet helemaal, kwam ik na een half jaar al achter. Iets te veel in de boeken.

Toen een vriendin een jaar na mij afstudeerde en in op haar diplomauitreiking was, werd ik door mijn oud docent, Doris Stuger, gevraagd of ik op Nimeto wilde komen werken.

En sindsdien loop ik hier dus al rond. In het begin als onderwijsassistent daarna als instructeur en nu als medewerker van de Maakplaatsen. Voor mij is werken in de Maakplaats een perfecte combinatie van sociaal en creatief bezig zijn en ik heb het erg naar mijn zin.

Het leuke van werken bij Nimeto vind ik de goeie sfeer op school en dat er dingen ‘gemaakt’ worden het is een inspirerende omgeving. Bovendien is het erg leuk om studenten vooruit te zien gaan in hun kunnen en daar een onderdeel vanuit te maken.

Afbeeldingen

Reageren

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
Een momentje...
Cookie-instellingen