[SIV] Met tekenen kan je nooit je geld verdienen!

Bianca Berndsen 08-03-2024
104 keer bekeken 0 reacties

Dat was mijn start bij het Nimeto. Mijn droom was “kinderboeken illustreren”…een populaire keuze destijds  (90’s) zoals “dolfijnentrainer” of misschien tegenwoordig “influencer” worden. Na vier jaar waarbij 1 etaleerstage en 1 reclame stage, koos ik ervoor om eerst te gaan reizen.

In Spanje kreeg ik een telefoontje van mijn stagebedrijf of ik vast wilde komen werken. En in een tijd dat banen niet voor het oprapen lagen, heb ik met veel plezier vier jaar bij dit reclame-atelier gewerkt. Ik merkte dat ik toch wel ambitieus was en wilde graag hogerop, maar hoe?

Ik ging werken als projectmanager in de standbouw en na vier jaar startte ik bij Shell om daar een intern ontwerpbureau op te zetten. Na veel reizen en hard werken werd mijn tweede dochter geboren en kreeg ik een baan aangeboden als adviseur onderwijs creatieve industrie. Hier mocht ik mijn goede herinneringen aan het Nimeto opnieuw verbinden, maar dan nu met overheidsregels binnen onderwijs.

Na 12 jaar en het behalen van mijn onderwijspapieren, ging het kriebelen om terug te gaan in het creatieve vak. In 2018 ben ik gestart met studio LEFF waar ik als zakelijk tekenaar en illustrator al mijn werkervaring bij corporate en overheid visueel mag vertalen naar tekeningen. Een schot in de roos. Hiernaast ben ik Urban Sketcher en teken ik al reizend op locatie en mag ik april 2024 mijn derde boek uitbrengen (www.studioleff.com).

Met inmiddels een Master in Illustration afgerond ben ik èindelijk TEKENAAR.

Het is echt nooit te laat!

Een kinderboek ligt nog in de planning en zo zie je dat er is niet 1 weg naar een doel. Volg je eigen pad. Hoe sneller je weet wat jouw pad is, des te makkelijker het is om rust te vinden in alle keuzes die je maakt. Het even niet weten of een foute keuze maken hoort er ook bij…Het leven is nu eenmaal geen rechte weg naar boven. Geniet van de reis!

Afbeeldingen

Reageren

Reacties

Anti spam controle *

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
Een momentje...

0  reacties

Cookie-instellingen