[SIV] Probeer verschillende dingen en ontmoet verschillende mensen, zo leer je zo ontzettend veel!

Lotte Advocaat 21-10-2022
421 keer bekeken 0 reacties

Hey hallo! Mijn naam is Lotte Advocaat en in 2020 heb ik met vlag en wimpel de opleiding Ruimtelijk Vormgever aan het Nimeto afgerond. Tijdens mijn studie heb ik stage gelopen als Visual Merchandiser, daar ontdekte ik mijn passie voor dit vak.

Na het Nimeto ben ik naar Akademie Vogue in Amsterdam gegaan en volgde ik de verschillende vakken onder andere fotografie en fotostyling. Ondanks dat ik op Akademie Vogue ook het een en ander heb geleerd vind ik dat het Nimeto wel de leukste school is waar ik ooit op heb gezeten. Het is zo’n gezellige school waar je iedereen kent en ook gewoon lekker jezelf mag zijn! Echt een grote aanrader als je ook iets creatiefs wil gaan doen. 

Door wat ik de afgelopen jaren heb geleerd heb ik ontdekt wat mijn passie is, en dat is styling! Styling is natuurlijk een breed begrip maar het liefste hou ik mezelf bezig met fotostyling en winkelstyling. Ik ben momenteel werkzaam als Visual merchandiser bij een groot bed- en bad mode merk waarvoor ik de winkelstyling voor verzorg door heel Nederland. Maar naast mijn werk probeer ik mezelf creatief verder te ontwikkelen met mijn eigen bedrijf: Lot Of Extra. Met mijn bedrijf focus ik me het meeste op productstyling, dit vind ik zelf het leukste om te doen! Tegenwoordig met de online wereld is het zo belangrijk om ook online goed zichtbaar te zijn en te stralen en daarom maak ik voor bedrijven productfoto’s, eigenlijk is het een digitale etalage van je producten! 

Ik heb er best lang over gedaan om er achter te komen wat ik nou leuk vind en om iets mee te gaan doen. Want ik vind zoveel dingen leuk en dat kan soms een valkuil zijn. Dus herken je dit ook? Dan heb ik een tip van mij voor jou: Probeer verschillende dingen en ontmoet verschillende mensen zo leer je zo ontzettend veel en uiteindelijk vroeg of laat kom je er zelf ook wel achter!

Qua toekomst lijkt het mij ontzettend leuk als ik groei in mijn bedrijf het is nu nog vrij nieuw en klein. En in mijn ideale wereld zou ik het leuk vinden om ergens parttime te werken en een paar dagen in de week mijn eigen bedrijf te kunnen runnen. Mijn mening is dat je van beide kanten zo veel daarvan kan leren en groeien. 

Mocht je het leuk vinden om samen te werken of mij gewoon wil volgen in wat ik doe? Neem dan vooral even een kijkje op mijn social media: @Lotofextra . 

Afbeeldingen

Oud-studenten

Reageren

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...
Cookie-instellingen