[SDB] Ik word gelukkig van werken met mijn handen in de werkplaats

Lars van Dijk 23-05-2022
524 keer bekeken 0 reacties

Ik ben Lars van Dijk en ik zit momenteel in het examenjaar van de opleiding Stand en decorbouwer niveau 2. Ik zat eerst op de opleiding Art en Design op de Rijn IJsel in Arnhem, daar had ik het niet naar mijn zin. Ik heb niks met abstract tekenen.  Nimeto stond op het lijstje om eens te gaan kijken.

Ik heb een beroepentest gedaan op mijn middelbare school en toen kwam dit eruit als 1 van de suggesties.

Kennismaking op de open dag was fijn, mensen aan het werk in de werkplaats trok me aan. Vooral omdat dit de ruimte is waar het meest les wordt gegeven. Docenten kwamen chill over en de werkdruk was niet zo hoog als op mijn vorige opleiding. Ik vind de persoonlijke aandacht die ik hier krijg erg prettig. Er wordt hier naar me geluisterd. En ik werd daardoor ook goed geholpen met het vinden van een stageplek. Deze stageplek paste goed bij mij, Kim mijn stagebegeleider kwam een aantal keren langs, daar had ik veel aan. 

Ik weet nog niet precies wat de toekomst brengt. Op korte termijn ga ik werken bij bedrijf Te Leuk Event design . Na het examen ga ik een testdag bij Te Leuk Event design meelopen om te kijken of het klikt. Belangrijk is dat de sfeer ook leuk is. Wat ook een mogelijkheid is dat ik naast mijn werk nog 1 dag naar school ga. Maar eerst maar eens dat examen halen, want ik moet uiteraard wel slagen. Spannende tijden, maar ik denk dat ik er wel kom.

Al met al is het Nimeto een fijne school, soms wat hectisch. Verschillende informatiesystemen (outlook, teams) is niet handig. En het ziek- en afmeldingssysteem is binnen het Nimeto complex, vooral als je op je mobiel geen goede QR scanner hebt.

Tips voor de studenten die na mij komen: Als je graag werkt met je handen bv. met hout in de werkplaats en niet de hele dag achter de laptop aan een bureau wil zitten dan is dit de opleiding voor jou. Later in het jaar maak je ook nog kennis met het werken met andere materialen. Als jij je ergens anders in wil verdiepen dan geeft deze opleiding je hierin alle gelegenheid. Je bent op deze opleiding geen nummer!     

Afbeeldingen

Oud-studenten

Reageren

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...
Cookie-instellingen