Ongetwijfeld zal mijn liefde voor nostalgie en de natuur doorschemeren in mijn werk. Ik streef er in al mijn ontwerpen naar dat ze bijdragen aan het welzijn van de mens en tegelijkertijd de natuur respecteren!
In 2015 studeerde ik af als Kleur- en Interieuradviseur aan het Nimeto Utrecht. In datzelfde jaar startte ik aan de kunstacademie (HKU), waar ik in 2019 afstudeerde als Spatial Designer met mijn project Roots of Love; een ruimtelijke installatie van natuurlijke materialen, bedoeld voor wie zijn afkomst moet missen, zijn liefde is kwijtgeraakt of zijn dierbaren uit het oog is verloren. Vanaf dat moment ben ik, naast de banen die ik al had, gestart met mijn eigen bedrijf.
Momenteel ben ik, voor vijf maanden, met mijn zelf omgebouwde camperbus door Scandinavië aan het reizen. Een ervaring, vol inspiratie, die ik graag meeneem in mijn toekomstige werk! Tijdens deze reis werk ik als Digital Nomad aan mijn meubelcollectie CUBE-LINE en verschillende interieuropdrachten. Daarnaast ben ik, voor een dag in de week, in dienst als Junior Art Director voor Studio RPN.
In de toekomst droom ik van een eigen atelier, waarin mijn passie voor product, ambacht, natuur en interieurarchitectuur samenkomen tot een gebalanceerd geheel!
www.elineverhoeven.nl