[SIV] Werk moet voelen als een hobby en dat voelt het nu.

Jennifer van de Kraak 11-04-2022
342 keer bekeken {0} reacties

We gaan even terug naar 2014. Hier begon ik mijn avontuur als ruimtelijk vormgeefster. Een opleiding met heel veel leuke, grappige, creatieve en soms ook moeilijke momenten. Het begin van een mooie toekomst.

In mijn tweede jaar liep ik dan ook stage bij de Ikea waar ik veel dingen van mijzelf heb ontdekt. Ik liep mee met het interieur team. Dit was het net niet! Begrijp het niet verkeerd het was echt een super stage, maar er zat niet genoeg uitdaging in voor mij. In mijn vierde jaar liep ik stage bij Jelier en Schaaf. Als art director (het aankleden van de sets). Dit was een half jaar die ik nooit meer zal vergeten. Ik reed heel Nederland door om voor verschillende reclames van bijvoorbeeld de SNS bank of de postcode loterij de sets aan te kleden. Dit was een super ervaring en ik heb er ook weer veel geleerd, maar dit was niet een branche waar ik in wil werken.

 In mijn opleiding kon ik 3 richtingen op gaan. Etaleur, grafisch ontwerpster of standbouw. Een kleine groep waaronder ik kozen voor standbouw. Hier vond ik wel de uitdaging. In een van de laatste maanden kwam in de les Guido naar binnen wandelen dat er binnenkort op de Nimeto Community een vacature open komt bij Brederode. Een groot Standbouw bedrijf in Utrecht. Ze zochten een ontwerpster. Nou die vacature heeft het nooit gehaald op de Nimeto Community. Nog geen 5 minuten later had ik al een sollicitatie opgestuurd. Nog geen 2 uur later kreeg ik een mailtje terug dat ze me wel graag wilde ontmoeten.

Hier begon mijn 2e Avontuur alleen nu als Junior designer. 1 week nadat ik mijn diploma in 2018 had gehaald kon ik beginnen bij Brederode. Hier vond ik de uitdaging die ik in mijn stages miste. Ik ontwierp grote en kleine stands. Zo nu en dan ging ik naar de beurs om te kijken of de klanten tevreden waren. Ik had het naar m’n zin maar toch miste er iets, maar ik wist niet wat. In 2020 sloeg bij Brederode het noodlot aan. De corona crises begon en dat raakte ons hard, heel erg hard. 12 mei 2020 is Brederode Expo B.V. Faillissement verklaard.

Einde standbouw dacht ik.

Na honderden sollicitaties gestuurd te hebben kon ik met dank aan mijn brede Nimeto diploma aan de slag als etaleur bij de C&A. Hier kan ik heel kort over zijn. Het was een leuke tijd met super collega’s, maar 1 ding wist ik zeker. Dit is even een tussen oplossing. Hier heb ik ook maar 1 jaartje gewerkt, want na toch door te hebben gesolliciteerd kreeg ik een mailtje terug dat ik langs mocht komen in Ochten.

Een nieuw hoofdstuk na lang wachten en de hoop vol houden. Ik mocht op gesprek komen bij Dehullu Projekt BV. 1 Juli 2021 mocht ik beginnen als technisch tekenaar en werkvoorbereider voor de standbouw en interieurbouw. Mijn droombaan, want wat ik in alle andere stages en banen miste vond ik hier wat dat was. De uitdaging en de adrenaline in deze baan bevalt mij super goed. Terug in de standbouw. Nu dat de corona crises bijna helemaal voorbij is zijn we weer volop bezig over de hele wereld. Ik heb mijn plek gevonden waar ik naar heb gezocht. Werk moet voelen als een hobby en dat voelt het nu.

Nu is het denk ik wel tijd om mij eens goed voor te stellen. Mijn naam is Jennifer van de Kraak. Ik ben 24 jaar en woon sinds 1 februari 2022 in Tiel. Mijn baan weten jullie nu al, maar heb naast mijn werk ook een paar hobby’s. Zelf maak ik nog stickers @jestdesignings op instagram en JeSt Design op facebook. Daarnaast sport ik graag. Ik ben ex topsportster synchroon schaatsen. Hierin ben ik 2 voudig Nederlands kampioen en in 2016 mochten we naar de Wereld kampioenschappen in Budapest.

Geef nooit de hoop op om je droombaan te vinden. Die is er altijd alleen soms is het even zoeken.

Afbeeldingen

Oud-studenten

Reageren

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
Een momentje...
Cookie-instellingen