[SIV] Door het ervaren van verschillende culturen blijft mijn creativiteit-potje vol.

Yvonne de de Beer 04-04-2022
225 keer bekeken {0} reacties

Op Nimeto studeerde ik vijf jaar terug Ruimtelijke Presentatie & Communicatie. Dit was voor mij een tijd van creatieve zelfexpressie en ik voelde me echt op mijn plek!

Na deze kleurrijke tijd kreeg ik het gevoel dat ik nog een HBO (Communicatie) moest volgen voor mijn CV, maar niets was minder waar, want mijn liefde bleef altijd terugveren naar Grafische Vormgeving! Hoe meer ik verder ging met mijn HBO studie, de meer ik terug verlangde naar die creatieve tijd op Nimeto! Het feit dat ik een HBO-diploma op mijn CV wilde hebben staan, begon me steeds minder uit te maken.

Nu moet ik wel zeggen dat ik er ontzettend veel van heb geleerd! Grafische Vormgeving heeft mij altijd de meeste energie gegeven. Hierdoor ben ik tijdens mijn studie Communicatie, steeds meer stappen gaan zetten naar een eigen grafisch bureau. 

Inmiddels is de opleiding Communicatie ook net aan zijn einde en heeft mijn onderneming nu een podium: Verhey Visuals. De weg hier naar toe was voor mij natuurlijk met vallen en opstaan, maar altijd met dezelfde portie motivatie!

Wanneer je echt gelukkig wordt van wat je doet, denk ik dat deze weg vanzelf gaat. Zo is het in ieder geval voor mij gegaan. Nu ik mijn eerste klanten heb gehad, ben ik meer overtuigd van mijn eigen kunnen dan ooit tevoren. Daarom zou ik graag naar de huidige generatie Nimeto’ers willen zeggen dat als je een gevoel hebt dat je iets wil doen, je gewoon moet starten zonder verwachtingen te hebben. Want als je iets echt doet vanuit je overtuigingen, komt het vanzelf goed.

Zelf had ik altijd het gevoel bepaalde keuzes te maken vanuit de meningen uit mijn omgeving. Maar juist doordat ik bepaalde keuzes maakte vanuit wat ik echt zelf voelde en wilde, viel alles op zijn plek. 

Voor mij was mijn toekomstdroom een creatief grafisch leven, wat me de vrijheid geeft om te werken en reizen waar ik wil. Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in andere culturen. Deze dromen zijn werkelijkheid geworden doordat ik mijn eigen gevoel volgde en niet de verwachtingen van anderen. Door het ervaren van verschillende culturen, blijft mijn creativiteit-potje vol. Zo is mijn kantoor overal! Mijn volgende bestemming is om grafische vormgeving te bieden aan een yoga retreat in Zuid-Frankrijk en na dit project staat Bali op de planning :)

Ik wens jullie allemaal een fijne tijd op Nimeto en als creativiteit je energie geeft, geniet er vooral van. Voor je het weet ben je namelijk afgestudeerd!

En neem gerust een kijkje op mijn site: www.verheyvisuals.nl

 

Afbeeldingen

Oud-studenten

Reageren

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
Een momentje...
Cookie-instellingen