[SIV] Ik wist altijd al dat ik ooit voor mijzelf zal gaan beginnen.

Daniëlle Verhoeven 25-02-2022
413 keer bekeken 0 reacties

Mijn naam is Daniëlle Verhoeven en sinds 2019 heb ik mijn eigen bedrijf, DéVé Creations. Voor mij begon dit avontuur tijdens mijn afstudeerjaar aan het Nimeto Utrecht, opleiding Styling, Interieur en Vormgeving. 

Al 4 jaar lang was ik bijna elke dag bezig met het tekenen in Sketch-Up. Dit was (en is nog steeds) een programma wat ik heel leuk vind om te doen en waar ik ook snel goed in werd! Tijdens de zoektocht naar een stageplek kwam ik erachter dat veel interieurontwerpers weinig 3D tekeningen maakte. Veelal omdat ze geen tijd hadden om een programma aan te leren en ook niet om hier vervolgens mee aan de slag te gaan. Zo kwam ik op het idee om mijn eigen bedrijf te beginnen en deze ontwerpers te ondersteunen bij het visualiseren van hun projecten. Ik wist altijd al dat ik ooit voor mijzelf zal gaan beginnen, maar dat dit tijdens mijn mbo-opleiding zou zijn had ik niet gedacht. Nog dezelfde avond had ik een afspraak gemaakt bij de KVK en allerlei domeinnamen gereserveerd. Mijn bedrijfsnaam moest een naam zijn die zowel op 3D tekeningen als interieurontwerp zou slaan. Want mijn grote droom was om uiteindelijk interieuradviezen te geven.

In de eerste weken was ik vooral druk bezig met mijn branding, een website opzetten en heb ik veel interieurontwerp studio's gemaild. Hier kreeg ik veel positieve reacties op, maar ze vonden mijn diensten toen nog niet nodig.

De weken erna kreeg ik heel veel mailtjes terug van deze studio's. Ze hadden nog eens naar mijn mailtje en website gekeken, en zagen deze samenwerking toch wel zitten! Zo is het balletje gaan rollen en was dit het 'baantje' naast mijn opleiding en stage geworden. Tijdens mijn afstudeerstage bij een heel leuk bureau uit Westbroek heb ik veel geleerd over het interieur vak. Ik kreeg steeds meer het vertrouwen dat ik dit ook gewoon al kon doen! Na mijn stage ben ik bij dit bureau blijven werken (op ZZP basis) en kreeg ik ook steeds meer eigen opdrachten.

Vervolgopleiding

Ik wist nog niet zo goed wat ik na Nimeto wilde doen. Ik had behoefte aan meer concrete vakkennis, zoals bouwkunde, verlichting en materialenkennis. Maar ik kon geen opleiding vinden die hier goed bij aansloot. En ook niks wat ik kon combineren met mijn eigen onderneming. Ik heb toen, ook mede door Corona, besloten om niet verder te studeren. Ik had een aantal korte cursussen gevonden en ik was ervan overtuigd dat ik veel kon leren in het werkveld.

Uiteindelijk heb ik de cursus Bouwkunde Basis bij NIA Academie en Lichtprofessional van Studio Valentijn gevolgd. Daarnaast ga ik regelmatig op bezoek bij bedrijven waar ik veel mee werk. Zij kunnen mij alles vertellen over hun producten en hier leer ik heel gericht van! Denk hierbij aan meubelmakers, deuren fabrikanten, bedrijven met plaatmaterialen en natuursteen, noem maar op!

Heden

2,5 jaar na mijn inschrijving bij de KVK ben ik fulltime aan het werk voor mijn eigen bedrijf. Waar het eerst een mix was tussen het ondersteunen van andere studio's en mijn eigen opdrachten. Werk ik nu voornamelijk aan mijn eigen opdrachten! Wat ik zo leuk vind aan het hebben van een eigen onderneming, is de vrijheid die ik heb. Deze vrijheid zit aan de creatieve kant, zoals mijn ontwerpen, eigen branding en socials. Maar ook de planning, werkdagen en uurtarief!

DéVé Creations staat voor rustige, moderne en serene interieurs. Ik maak veel gebruik van lichte, beige tinten in combinatie met staal en warme houtsoorten. Ik houd van verassende en unieke elementen en maak dan ook veel gebruik van maatwerkitems. Een traject met mij is altijd persoonlijk en gericht op jouw wensen en behoeftes. Ik zal dan ook nooit mijn visie doordrukken en zomaar een trend overnemen. Alleen wanneer dit ook past bij jou en je situatie, is het ontwerp voor mij geslaagd! Meer informatie of inspiratie? Ga dan naar mijn website www.devecreations.nl, Pinterest @devecreations of Instagram @devecreations

Met vriendelijke groet,

Daniëlle Verhoeven

DéVé Creations 06 40947598

devecreations@outlook.com

Fotograaf: Chiela.nl

Afbeeldingen

Oud-studenten

Reageren

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...
Cookie-instellingen