[SIV] Hoe tof als je jouw poster door heel Utrecht en Bunnik achter de ramen ziet hangen!

Yvonne de de Beer 18-02-2022
302 keer bekeken 2 reacties

Nimeto?! Wow, dat is wel even geleden. Ik (Gerbert Greven, 1970) ben na de havo naar het Nimeto gegaan. Op kamers, fantastische schoolfeesten en een toffe opleiding. Ik deed de richting Reclame- en Presentatietechnieken.

Middels mijn stages o.a. bij de V&D kwam ik er achter dat mijn hart lag bij het grafisch ontwerpen. Na het Nimeto, heb ik de kunstacademie, richting grafische en typografische vormgeving in Den Haag afgerond.

Na een jaar stage buiten de opleiding om kwam ik in 1997 terecht bij Ontwerpbureau Taluut aan de Maliesingel in Utrecht. En op de singel kijk ik nog steeds uit. Heel veel geleerd van de ervaren collega’s en acht jaar geleden heb ik samen met mijn compagnon het ontwerpbureau overgenomen.

We ontwerpen nu met z’n tweeën voor verschillende opdrachtgevers in de zorg, cultuur en onderwijssector. We vinden het prettig om te ontwerpen voor opdrachtgevers die er toedoen. Dat ontwerpwerk kan van alles zijn, van poster, kwartetspel, website tot aan een complete huisstijl. We zijn, denk ik, niet te vangen in één stijl. We houden van typografisch werk, maar illustratief ontwerpen, plakken en knippen, vind ik nog leuker. Ik vind het fijn om met de opdrachtgever te sparren over de vraag die ze hebben. Vooral bij infographics is het zoeken hoe je een ingewikkeld verhaal eenvoudig kunt weergeven. Alle ontwerpen bekijk ik met mijn collega, we geven directe feedback aan elkaar om tot een beter ontwerp te komen.

Het ontwerpen is, hoe cliché, ook mijn hobby. Ik houd ervan om in mijn vrije tijd ook te ontwerpen. Ik wil graag ‘maken’. Ansichtkaarten, krantjes en posters, gewoon voor de lol. Helemaal tof is het, als zo’n ontwerp ook nog grote impact kan maken, zoals de Amelisweerd-poster. Ik vond dat ik iets moest doen tegen de mogelijke uitbreiding van de A27. Dan is het wel heel tof als je een paar weken later jouw poster door heel Utrecht en Bunnik achter de ramen ziet hangen.

Plezier in je werk is het belangrijkste, blijven uitproberen, onderzoeken, klooien, niet meteen het eindresultaat willen hebben, maar laat toeval toe.

www.gerbertgreven.nl

www.taluut.nl

Afbeeldingen

Oud-studenten

Reageren

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...

Gerbert Groupie

18-02-22 om 15:04

Gerbert is een held! heart

Yvonne de de Beer

21-02-22 om 15:19

Wat een mooi verhaal Gerbert. Jouw bijdrage is echt inspirerend!

Cookie-instellingen