AI: tussen menselijkheid en vernieuwing

17-11-2025 210 keer bekeken 0 reacties

Begin

26-11-2025 om 08:00

Einde

26-11-2025 om 10:00

Maximaal aantal aanmeldingen bereikt, je kunt je niet meer aanmelden.

HKU-X ruimte HKU IBB, Ina Boudier Bakkerlaan 50, Utrecht

AI is overal — ook in de zorg. Maar wat betekent dat voor het menselijke aspect van zorg en ontwerp? In deze workshop van HKU en Greenberry verkennen we AI als versterker van de zorgpraktijk: niet als vervanging van de mens, maar als aanvulling.

Wat kan ik verwachten

Je ontdekt hoe AI kan helpen om cliënten beter te begrijpen, zorgprocessen te ondersteunen en de samenwerking met naasten te versterken. Er wordt stil gestaan bij de kansen én de vragen die dat oproept. Wat betekent het gebruik van AI voor vertrouwen, nabijheid en autonomie in de zorg? Via korte, creatieve opdrachten onderzoek je hoe ontwerp en zorg samen kunnen bijdragen aan nieuwe, betekenisvolle toepassingen van technologie.

Over HKU en Greenberry

HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) brengt de creatieve en onderzoekende kracht van de kunsten in bij vraagstukken over technologie en maatschappij. Greenberry is een Utrechts ontwerp- en innovatiebureau dat samen met organisaties werkt aan betere zorg en mensgerichte technologie. Samen combineren ze de kracht van creatief denken met de kennis van de zorgpraktijk – met één doel: AI inzetten om de zorg beter, warmer en slimmer te maken.

Praktische informatie

HKU-X ruimte HKU IBB, Ina Boudier Bakkerlaan 50, Utrecht

Kosten: gratis

Max aantal deelnemers: 20

Ik meld me aan

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...
Cookie-instellingen