Submenu

[MC] Brand Marketeer

Yvonne de de Beer 06-11-2023
284 keer bekeken {0} reacties

Help jij ons BitesWeLove tot een household-name te maken in Nederland en ver daarbuiten? En is het tijd om jouw baan bij die corporate in te ruilen voor een dynamische rol bij een scale-up en B Corp?

Over BitesWeLove  Break free from snacks!

De snack-wereld is verzadigd en zit vol met onnodige ingrediënten die ervoor zorgen dat je steeds maar blijft eten. Daarom hebben we besloten om het op onze eigen manier aan te pakken, met onze eigen term: Bites. Gezonde tussendoortjes op basis van noten, erwten, bonen en linzen met minder vet, zout en suiker en meer vezels en eiwitten.

Als het goed is ken je onze producten uit de supermarkt, van de kantine op school of kantoor, heb je ons langs zien komen op je socials, of in een goodie bag. De afgelopen jaren zijn we sterk gegroeid in zowel de foodservice (via verschillende groothandels, landelijke cateraars, AH to go, Shell, NS Kiosk, enz.) als in retail (waaronder Albert HeijnJumboPicnicHolland & Barrett). Dit jaar startten we in diverse exportlanden, waaronder bij Colruyt in België en REWE in Duitsland.

We zijn een team van 10 met een heerlijk kantoor in Amsterdam. We werken soms thuis, vaak op kantoor, waar de verse lunch altijd bomvol groenten zit en iedere dag vers bereid wordt door iemand uit het team. We mogen ons sinds dit jaar ook officieel een certified B Corp noemen. Dus naast dat we lekkere gezonde bites maken zitten we ook in de business for doing good.

Als Brand Marketeer bij BitesWeLove werk je nauw samen met ons marketingteam en externe bureaus. Je rapporteert aan de directie. Je belangrijkste verantwoordelijkheden zijn als volgt:

Wat je gaat doen:

  • Je zorgt dat de merkstrategie wordt vertaald in een effectieve marketingkalender. 
  • Je bent eindverantwoordelijk voor het projectmanagement van onze brandcampagnes, sampling en PR-activaties en beurzen, en analyseert de effectiviteit. Je werkt hiervoor samen met het marketingteam en externe bureaus.
  • Je zorgt voor merkconsistentie en -integriteit in alle communicatie en marketinginspanningen. Je bent verantwoordelijk voor het uitdenken en ontwikkelen van marketing- en communicatiemateriaal, inclusief advertenties, displays, flyers, social media peilers, e-mailmarketing en PR-activiteiten. Onze brandguide is daarbij je vertrekpunt en je werkt hiervoor samen met onze designer, content creative en stagiair waar nodig. 
  • Je onboardt nieuwe exportklanten/distributeurs op marketinggebied en zorgt dat ze worden voorzien van een marketingtool-kit. Je biedt hierin ondersteuning aan het salesteam waar nodig. 
  • Je analyseert markt- en consumentengegevens om trends te identificeren en inzichten te genereren voor merkgroei. Je houdt een oog op de ontwikkelingen bij concurrenten in binnen- en buitenland.

Jij herkent jezelf in het volgende:

  • Je bent een sterke projectmanager. Je bent pragmatisch en in staat om niet alleen goede ideeën te bedenken, maar ze ook daadwerkelijk uit te voeren.
  • Je bent commercieel, resultaatgericht en data-gedreven: je meet de effectiviteit van je campagnes en streeft naar meetbare resultaten. 
  • Je voelt je comfortabel met het schrijven van pakkende copy en kunt uit de voeten met relevante marketingtools zoals Canva, Later, Mailchimp en de verschillende social media platformen. 
  • Je zit vol positieve energie en hebt een open persoonlijkheid met een hoge gun-factor. Je bent nieuwsgierig en houdt van het delen van goede verhalen. Op feestjes weet je binnen no-time wie iedereen is, en in de rij bij de kassa maak je standaard een praatje met degene achter je. 
  • Je hebt een passie voor (gezond) eten, retail, branding & marketing, en je kunt hier de hele dag over praten. Tijdens vakanties loop je altijd even de lokale supermarkt in om nieuwe innovaties te ontdekken.

Ervaring:

  • Je hebt een HBO- of WO-opleiding afgerond, bij voorkeur in marketing of communicatie. 
  • Minimaal 4 jaar ervaring in brand management of een vergelijkbare rol bij een FMCG-bedrijf. Ervaring in het lanceren of opbouwen van een (nieuw) merk is een pre. 
  • Je hebt aantoonbare projectmanagementervaring. 
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met voeding. 
  • Je bent vloeiend in de Nederlandse en Engelse taal, zowel schriftelijk als mondeling. Duits is een pré.

Wat bieden wij:

  • Salaris €3.500-€4.500 bruto per maand (afhankelijk van ervaring), 9% vakantiegeld, 25 vakantiedagen (+1 ‘fuck-it day’), pensioenopbouw. 
  • Een inspirerend kantoor in Amsterdam, met enthousiaste collega’s vol goede energie. 
  • Veel verantwoordelijkheid en de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen en mee te groeien in onze internationale plannen. 
  • Gratis (vega) lunch en leuke teamuitjes. 
  • Onbeperkte bites, uiteraard.

Is deze functie iets voor jou?

Beoogde startdatum: Januari 2024.

Stuur je sollicitatie naar marleen@biteswelove.nl t.a.v. Marleen Basart. 

We proberen altijd binnen 5 dagen bij je terug te komen met een eerste terugkoppeling!

_____________

Diversiteit en Inclusiviteit bij BitesWeLove

Bij BitesWeLove is iedereen welkom. We beoordelen je niet op uiterlijk, geslacht, seksualiteit, geloof of andere onderdelen van je identiteit. We streven ernaar een werkomgeving te bieden waar jij jezelf kan zijn en waar elke persoon zich gerespecteerd en gehoord voelt.

Afbeeldingen

Reageren

X (voorheen Twitter)

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
Een momentje...
Cookie-instellingen