Submenu

[MC] Content Creative

Yvonne de de Beer 03-04-2023
289 keer bekeken {0} reacties

Het Rijksmuseum bereikt ook online miljoenen kunstliefhebbers over de hele wereld. Via onze website en social media kanalen brengen we onze collectie bij een zo groot mogelijk publiek onder de aandacht. Door verfrissende invalshoeken te kiezen en om het randje op te zoeken.

Ben jij goed in het bedenken van creatieve social media haakjes en kun je deze vertalen naar content die iedereen wil zien? Dan zijn wij op zoek naar jou.

De afdeling Marketing van het Rijksmuseum zoekt namelijk een Content Creative Amsterdam, 36 uur per week Als Content Creative ben je ons creatieve brein. Je bent een storyteller die ons verhaal van 800 jaar kunst en geschiedenis weet om te zetten in mooie content voor een breed publiek. En met je edgy ideeen weet je hoe we een nieuw en jong publiek aan ons kunnen binden. Jij weet wat werkt en wat niet. Sturen we jou met een camera het museum in, dan komt je met een rake visual of frisse video naar buiten. Geen dag is hetzelfde.

Maar in het algemeen zijn dit jouw belangrijkste taken:

  • Het bedenken van creatieve (video) content die aansluiten bij de contentstrategie van het Rijksmuseum.
  • Het maken en editen van beeldmateriaal.
  • Het schrijven van short copy.
  • Webredactie.

Werken bij het Rijksmuseum In jouw rol maak je deel uit van de subafdeling Digitaal & Marketing & Campagnes. De afdeling ontwikkelt campagnes voor het museum, tentoonstellingen, diverse publieksgroepen en partners. Daarnaast houdt de afdeling zich bezig met het beheer en de ontwikkeling van de website, apps en nieuwsbrieven. Het team voert de regie op de online storytelling van het Rijksmuseum en als content creative speel je hierin een onmisbare rol.

Wat breng jij mee? We zijn benieuwd naar wie jij bent en welk talent jij toevoegt aan ons team. Je bent een echte verhalenverteller en durft daarbij de randjes op te zoeken. Je schroomt niet om met een camera het museum in te gaan, soms zelfs na sluitingstijd, of om je idee op een andere manier uit te voeren.

Je hebt flair, lef en:

  • Een relevante mbo/ hbo achtergrond.
  • Ervaring met Photoshop en editing tools.
  • Kennis van - of ervaring met CMS systemen.
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal.

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een bruto maandsalaris van € 3.087,- tot € 4.041,- per maand op basis van 36 uur (schaal 9 van de museum-cao.
  • 8% vakantietoeslag en 3,4% eindejaarsuitkering.
  • Een contract voor 1 jaar, met mogelijke verlenging.
  • De vrijheid om in overleg thuiswerken en op kantoor werken af te wisselen, inclusief een budget om jouw thuiswerkplek naar wens in te richten.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding vanaf 5 km (tot maximaal € 345,-). De kosten die je maakt als jij je fiets op het station in een bewaakte fietsenstalling zet worden ook volledig vergoed.
  • Na je proeftijd ontvang je een museumjaarkaart met onbeperkte toegang tot 450 musea in Nederland. In het Rijksmuseum ben je (tijdens openingstijden) altijd welkom met 1 gratis introducé.
  • Deelname aan verschillende events en sportactiviteiten, zoals Rijkshockey en de Rijksrun.

Enthousiast?
Omdat een creatieve geest zich zo lastig laat vangen in een cv, vragen we je daarom om op jouw manier ons te laten weten wat het Rijksmuseum voor jou betekent. Wat is jouw verhaal? Denk video of kunstzinnige selfies, you name it. Maak er direct werk van en solliciteer voor 7 april 2023 via het sollicitatieformulier op onze website.

Het sollicitatieproces verloopt als volgt:

  • Na ontvangst van je cv en motivatie (in welke vorm dan ook) gaan we voor je aan de slag.
  • Zien we een match? Dan plannen we graag een eerste kennismakingsgesprek.
  • We horen graag wie je bent, welke ervaring je hebt en wat je aanspreekt in deze functie.
  • Is dit gesprek ook positief? Dan nodigen we je uit voor een tweede gesprek.
  • Zijn we beiden enthousiast? Dan krijg je van ons een aanbod.

Heb je nog vragen? Jikke Valé (Recruitment Assistent) geeft graag antwoord via recruitment@rijksmuseum.nl.

Afbeeldingen

Reageren

X (voorheen Twitter)

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
Een momentje...
Cookie-instellingen