Submenu

[SIV] Een terugblik op mijn stage bij GRID SYSTEM

Luna Mak 18-01-2024
231 keer bekeken 0 reacties

Wat een bijzondere periode heb ik achter de rug tijdens mijn stage bij GRID! De afgelopen maanden waren een aaneenschakeling van leermomenten, avonturen in het Deense leven en zelfontdekking. In dit stukje tekst schrijf ik over wat hoogtepunten van mijn stageavontuur.

Een belangrijk doel van mijn stage was het beheersen van het interieur programma pCon, een essentiële tool in het dagelijkse kantoorleven bij GRID. In de eerste weken werd ik ondergedompeld in de wereld van pCon, en al snel ging ik zelf aan de slag. Tot mijn eigen verbazing had ik het programma snel onder de knie, en het is een mooie toevoeging voor mijn programma portfolio.

Een ander belangrijk onderdeel van mijn stage was de kennismaking met marketing en social media. In het begin lag de focus op pCon, maar later in mijn stageperiode kwam ik in contact met het enthousiaste marketing- en socialmediateam. Hier ontdekte ik het belang van online aanwezigheid en mocht ik zelf bijdragen aan LinkedIn-artikelen, Instagram-posts en zelfs de nieuwsbrief. Een waardevolle ervaring, omdat ik dat op school heel erg miste en ik denk dat je dat nodig hebt als ontwerper.

Yellows portret

Een uitdaging waar ik al snel tegen aan liep, was het communiceren in het Engels en begrijpen van het Deens. Van mijn vakantie-Engels moest ik snel schakelen naar professioneel Engels, deze omschakeling was niet makkelijk maar wel heel leerzaam. Iets dat nu deuren kan openen. Ik ontdekte niet alleen een groei in mijn Engelse taalvaardigheid, maar begon ook steeds meer Deense woorden te herkennen. Voor iemand die niet bezig was met het leren van de taal, kon ik op kantoor super veel verstaan. Dit creëerde super grappige momenten waar mijn collega’s versteld stonden over het feit dat ik ze kon verstaan en begrijpen.

One Decision DJ booth cover

Een hoogtepunt van mijn stage was de kans om zelf een product te ontwerpen. Samen met de klant en het designteam creëerde ik een unieke DJ booth cover. Het ontwerpproces was inspirerend en de uiteindelijke cover wordt nu gepromoot zoals ik hem bedacht heb, zo ontzettend gaaf! De warmte van mijn collega's maakte mijn tijd bij GRID onvergetelijk. Samen genoten we van talloze 'kage' momenten (cake is immers een belangrijk onderdeel op een Deens kantoor). Met de ondersteuning van mijn fantastische team hier in Denemarken maar ook thuis in Nederland, heb ik mijn stage succesvol afgerond en sta ik nu aan het begin van mijn afstudeerfase.

Afscheid nemen is nooit gemakkelijk, maar ik ben trots te kunnen zeggen dat mijn reis bij GRID niet eindigt. Als freelancer vanuit Nederland blijf ik deel uitmaken van dit fantastische team. Een nieuw hoofdstuk begint, en ik kijk uit naar de toekomst van mijn professionele avontuur met GRID.

Liefs,

Luna

Afbeeldingen

Studenten

Reageren

X (voorheen Twitter)

Reacties

Anti spam controle *

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
Een momentje...

0  reacties

Cookie-instellingen