Submenu

[MC] Mijn passie? Het verbinden van mensen.

06-02-2024
331 keer bekeken 1 reacties

Maak kennis met de energieke Björn van Loopik, een 25-jarige duizendpoot die zijn passie voor media en communicatie tot grote hoogte heeft gebracht. Zijn avontuur begon op het Nimeto, waar hij de opleiding Media & Communicatie volgde.

"Wat een rit was dat!", vertelt Björn met een twinkeling in zijn ogen. "In één woord: GE-WEL-DIG!

Na deze fantastische tijd besloot Björn zijn creatieve reis voort te zetten aan de Hogeschool van Amsterdam, waar hij zich stortte op Creative Business. "Dat was echt de leukste tijd van mijn schoolcarrière. Ik heb zelfs mijn propedeuse in één jaar gehaald. Een creatieve rollercoaster, zeg maar!

Maar Björn zou Björn niet zijn als zijn avontuur stopte bij het behalen van zijn propedeuse. Hij maakte indrukwekkende tussenstops tijdens stages bij niemand minder dan Libelle, Nienke Plas, en zelfs bij de sportlegendes Ellen Hoog en Naomi van As. Mega coole stages die mijn liefde voor het vak alleen maar deden groeien.

En wat doet Björn nu? Tja, ik ben mijn eigen weg ingeslagen en heb mijn eigen (video) marketing- en socialmediabureau opgezet. En geloof me, dat is echt een 24/7 avontuur, maar wel eentje waar ik mega dankbaar voor ben. Björn laat zijn creativiteit de vrije loop en produceert ernaast ook nog projecten voor Libelle. Die projecten zijn toch wel echt de kers op de taart. Dit is zeker niet aankomen waaien, maar wat ik tegen mijn jongere ik zou zeggen.. GENIET, GENIET van je schooltijd en je ontwikkeling voor je het weet is het voorbij en verlang je weer naar dat moment, wat nooit meer terug zou komen. Soms wil ik terug naar de tijden van vroeger, zo onbezonnen niet vermoedend. Ik kon het niet weten zo is het leven

Zijn passie? Het verbinden van mensen. "Ik heb een enorm netwerk opgebouwd en het is gek hoe ik altijd weer oude bekenden tegenkom. Zo ook voor dit interview, waar ik met klanten samenwerk om een sterk online bereik te realiseren."

Maar laten we niet vergeten waar het allemaal begon, aan de Smijerslaan 2. "Mijn studie Media & Communicatie was echt een GE-WEL-DIGE ervaring. Een rit die ik koester en waar ik enorm van genoten heb.

Na het Nimeto en de Hoge School van Amsterdam besloot Björn een sprong in het diepe te wagen en verhuisde hij naar Curaçao. "Daar heb ik mijn eigen bedrijf opgezet, en eerlijk gezegd gaat dat als een raket. Maar ondernemen heeft natuurlijk zijn keerzijde: boekhouding, 24/7 werken, altijd bezig zijn met je bedrijf. Het is fantastisch, maar het komt niet zonder uitdagingen."

Wat brengt de toekomst? "In 2024 zou ik graag een masterclass willen geven op het Nimeto. Dat zou echt de kers op de taart zijn na een aantal jaar ondernemen. En ja, ik heb nog veel meer dromen, maar eerst wil ik mijn bedrijf nog verder uitbouwen.

Björn van Loopik, een creatieve ondernemer die zijn passie volgt, avonturen omarmt en altijd streeft naar content die mensen raakt. 

En het klinkt heel cliché, maar soms moet je een stapje terug doen om er twee vooruit te kunnen doen. zoals ik altijd zeg 'Lekker goings'... 

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

1  reacties

Anja

10-02-24 om 12:12

Hoe mooi is dit!! 😘

Cookie-instellingen