Dit is een brede opleiding waarin onder andere interieur, standbouw en decor, fotografie, grafisch ontwerp, etaleren en visual merchandising samenkomen.
Tijdens mijn eerste stage bij IKEA ontdekte ik al snel waar mijn passie lag. Het inrichten van stijlkamers liet mijn hart sneller kloppen. Daarom koos ik er bij mijn tweede stage bewust voor om aan de slag te gaan bij Elles & Hellen (nu The Brandscape Agency), waar ik zowel met binnenhuisarchitectuur als standbouw en decor werkte. Hier werd voor mij duidelijk dat interieurontwerp echt bij mij past.
Na mijn opleiding schreef ik mij direct in bij de KvK als interieurontwerper. Tegelijkertijd volgde ik de opleiding Binnenhuisarchitectuur aan de Interieur Academie. Deze opleiding duurde één jaar en vond één dag per week plaats, waardoor ik de ruimte had om mijn eigen bedrijf op te bouwen. Daarnaast werkte ik nog bij mijn bijbaan bij restaurant Just Meet in Leiden.
Mijn eerste opdrachten kwamen voornamelijk via via binnen en inmiddels, acht jaar later, heb ik nog nooit zonder opdrachtgevers gezeten.
Nuria Design is opgericht in 2018. In 2020 nam ik samen met mijn vader de webshop Moes & Griet over, met handgemaakte interieuritems zoals kussens, vazen, bijzettafels en behang. Het was een bijzondere en leerzame periode: we kochten een pand, bezochten beurzen, ontwikkelden een eigen geurlijn en bouwden een mooie klantenkring op. Toch besloten we in 2022 om hiermee te stoppen.
Ik merkte dat zowel Nuria Design als Moes & Griet mijn volledige aandacht vroegen. Ik kon geen 200% geven en moest een keuze maken. Ik koos voor mijn grootste passie: interieur. Mensen blij maken met mijn oog voor detail en hun wensen vertalen naar een interieur dat echt bij hen past.
Dat was geen makkelijke beslissing, zeker omdat ik samen met mijn vader ondernam. Toch kijk ik er met een goed gevoel op terug en ben ik dankbaar voor alles wat ik heb geleerd. Met nieuwsgierigheid en enthousiasme kijk ik naar de toekomst.
Heel eerlijk gezegd leef ik nu al deels mijn toekomstdroom. Ik werk momenteel drie vaste dagen per week (soms meer, want ja: ondernemer hè 😉) en geniet daarnaast volop van mijn gezin, familie, vrienden en alles om mij heen. Ondernemen geeft mij de vrijheid om die balans te creëren.
Ik kijk niet ver vooruit, maar leef vooral in het moment, al hou ik ook van plannen. Mijn tip is dan ook: stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen. Of het nu gaat om werk, dagelijkse taken of je dromen najagen: je hebt alleen het nu.
Daarnaast maak ik veel keuzes op gevoel. Ik ken mezelf het beste, dus ik luister naar wat ik nodig heb en waar ik gelukkig van word. Als je geen plezier hebt in wat je doet, kijk dan hoe het anders kan. Praat erover met anderen om nieuwe inzichten te krijgen, of durf een andere weg in te slaan.