Ik werd toegelaten op het Nimeto op de afdeling Reclame en Presentatie technieken en vertrok vanuit de Achterhoek in 1987 naar Utrecht. Al op de eerste dag hebben we na de lessen met de klas nog uren in het Atrium zitten kletsen. Een klas met de meest uiteenlopende typen; maar bovenal één klas. Ik was thuis; op het Nimeto en de stad Utrecht. Een fantastische tijd op school en daar buiten. Nieuwe mensen ontmoet; vrienden voor het leven. Mijn diploma heb ik ondanks het vele nachtbraken op mijn slofjes gehaald en daarna ben ik gaan werken als etaleur en soms als stand bouwer.
Naar mijn idee was ik niet creatief genoeg om in deze branche verder te groeien en besloot ik alsnog in de avonduren de Vastgoed Vakopleiding te volgen. Een pittige klus. Ook hier ging het theoriegedeelte met vallen en opstaan. Na bij een paar kantoren in de binnendienst te hebben gewerkt wilde ik naar ‘buiten’, dus ging ik op zoek naar een kantoor waar ik de kans kreeg om mensen te begeleiden bij aan- en verkoop van woningen. Dit was wat ik wilde! Dolgelukkig reed ik door de stad van afspraak naar afspraak. Na het theorie gedeelte moest er nog een praktijktest gedaan worden; de ‘vaktekst’. Met een aantal bevriende collega’s uit de makelaardij hebben wij hier keihard voor gewerkt en de test in ‘no time’ gehaald. Feest, nu mochten ons volgens de regels van de NVM Makelaar noemen en ook taxeren. Dit was in 2006.
Het makelaars vak vind ik nog steeds geweldig; mensen begeleiden bij een grote stap in hun leven. In 2022 heb ik uiteindelijk de stap genomen om voor mezelf te beginnen. Inez Makelaardij was een feit. Alles op mijn eigen manier aanpakken, de tijd nemen voor mensen. Het persoonlijke vind ik misschien wel het allerleukst in mijn vak; de contacten met de verschillende mensen en de daarbij behorende emoties. Van een opdrachtgever kreeg ik de navolgende review en deze review raakte me om dat hierin een makelaar wordt omschreven die ik graag wil zijn: Inez is een hele fijne makelaar, erg prettig in de communicatie en flexibel met afspraken. Ze ontzorgt, denkt mee en geeft goede adviezen. Ze behartigt de zakelijke kant goed en heeft daarnaast veel oog voor het gevoel van haar klanten. Kortom een makelaar die ieder zichzelf wenst.
Mooi vind ik, dat je vaak door je hart te volgen, soms met omwegen, uiteindelijk altijd thuis komt en je doel bereikt.