Submenu

[SIV] Volg je dromen en geniet van het creëren!

16-01-2024
137 keer bekeken {0} reacties

In 2017 stapte ik vol enthousiasme de wereld van Nimeto SIV binnen. Na vier geweldige jaren heb ik in 2021 afscheid genomen van Nimeto. Tijdens die periode besefte ik al snel dat ik meer interesse had in het ontwerpen van objecten dan in het inrichten van ruimtes.

Na mijn afstuderen merkte ik dat ik een vervolgstudie nodig had om me verder te ontwikkelen in mijn denkbeelden en mijn creatief vermogen. Daarom meldde ik me aan bij het Maastricht Institute of the Arts voor de designopleiding.

Natuurlijk ging dit niet zonder hobbels. Het verschil tussen MBO en HBO was aanvankelijk even wennen, maar ik heb me er doorheen geslagen. Momenteel zit ik in mijn derde jaar en binnenkort staat een nieuw avontuur voor de deur: een halfjaar durende uitwisseling naar Hildesheim, Duitsland, waar ik me ga verdiepen in Metal design. In de afgelopen jaren is mijn liefde voor edelsmeden en keramiek enorm gegroeid, wat mijn enthousiasme voor de aankomende uitwisseling en stageperiode alleen maar vergroot.

Mijn ultieme droom? Een eigen praktijk starten als ontwerper 
waarbij ik de prachtige ambachten van keramiek en edelsmeedkunst combineer. De gedachte aan mijn toekomstige praktijk als ontwerper voor mijn eigen merk is de stip aan de horizon. De afgelopen jaren heb ik ook leren loslaten. Vaak had ik moeite met de harde deadlines, waardoor ik mezelf alleen maar in de weg ging zitten en mezelf enorm gestrest maakte. Terwijl het allerbelangrijkste is om te genieten van deze omgeving vol creatieve geesten, een hoofd vol ideeën, heerlijk in de flow zitten en soms echt vreselijk vastzitten. Vandaar dat ik overweeg na mijn studie mijn docent bevoegdheid te halen. Zo kan ik mogelijk mijn liefde voor creativiteit delen en anderen inspireren.

Het meest waardevolle wat ik zou willen meegeven is: volg altijd je hart en blijf geloven in je dromen, zelfs als de weg hobbelig is. Tegenslagen horen erbij, maar het is de voldoening van het creëren die het allemaal de moeite waard maakt. Volg je passie, ga voor je dromen en vergeet niet te genieten van elk moment van het creëren. Dat is waar het leven om draait!

Anne Prins

 

Afbeeldingen

Reageren

X (voorheen Twitter)

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
Een momentje...
Cookie-instellingen