Submenu

Alumni van Nimeto exposeren tijdens de Dutch Design Week

20-10-2022
294 keer bekeken {0} reacties

Aanstaande zaterdag 22 oktober gaat de Dutch Design Week in Eindhoven van start. Nimeto doet voor het eerst mee. Dat doen wij samen met drie andere vakscholen; Cibap, Sint Lucas en het Hout- en Meubileringscollege.

Thema

Het thema dit jaar is duurzaamheid en social design. Alle expositiestukken moesten daaraan voldoen. Ook het ontwerp van de ruimte. Jim Houtkamp en Guido van der Veen hebben samen met hun vakbroeders van het Sint Lucas gewerkt aan het ruimtelijk ontwerp. Belangrijkste uitgangspunt daarbij was dat, natuurlijk, de werken van de exposanten centraal staan.  

Onze exposanten

Vanuit Nimeto is het werk van Janne Marinus, Margot Brand en Jane Wildschut te bewonderen (allemaal afgestudeerd bij SIV). Momenteel zijn zij aan het opbouwen (met hulp van hun oud docenten) en vanaf volgende week zijn ze bijna iedere dag op de DDW aanwezig om toelichting te geven op hun werk aan bezoekers.

Hieronder kun jij lezen wat hun toelichting is. Nog even zonder beeld (want ze zijn aan het opbouwen).

Jane Wildschut – ‘A safe place to explore’

Voelen, beleven, ervaren, genieten: Dit waren mijn uitgangspunten voor het creëren van een ruimtelijke beleving voor online seksshop Willie.nl. Mijn onderzoek leidde mij naar het onderzoeken van verschillende designers en kunstenaars: Ernesto Neto, Bart Hess en Lucie McRae. Deze mensen inspireerden mij om te voelen, experimenteren en om gevoel als uitgangspunt te gebruiken. Mijn manier van werken zit hem in het onderzoek en experimenteren: werken met materiaal, kleur en vorm.

Janne Marinus – ‘Kapla’

Nieuw concept ontworpen voor Kapla. Kapla is educatief houten speelgoed voor kinderen vanaf 3 jaar. Het laat de creativiteit van jong en oud naar voren komen. Dit vormde het uitganspunt voor het ontwerpen van deze stand.

Margot Brand – ‘Onderweg met Chupa Chups’

Een explosie van smaak, kleur en emoties. Tijdens dit project ben ik druk geweest met het maken van een nieuw, verfrissend en passend concept voor het merk Chupa Chups. Hierbij heb ik mij voornamelijk beziggehouden met het vinden van de juiste vormentaal die mijn concept zouden versterken. Tijdens dit project heb ik bijvoorbeeld mijn eigen unieke vormen ontwikkeld en mijn doel was dan ook dat niemand exact zou kunnen namaken wat ik heb gedaan. En dat is goed gelukt.

De ruimte waar zij zijn te bewonderen is bij het Design Perron, Fuutlaan 12, Eindhoven. Het Design Perron is gratis toegankelijk voor iedereen. Ga je daarna nog de rest van de DDW bezoeken? Dan heb je wel een kaartje nodig. Deze koop je hier: https://ddw.nl/nl/tickets.  

Afbeeldingen

Reageren

X (voorheen Twitter)

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
Een momentje...
Cookie-instellingen